Σάββατο 3 Μαρτίου 2012

Προτάσεις Φιλαναγνωσίας από τη δασκάλα και τα παιδιά της Στ1 τάξης του Δημοτικού Σχολείου Ν.Μαρμαρά


Στην αρχή της χρονιάς αποφασίσαμε να αφιερώσουμε όλες τις ώρες της Φιλαναγνωσίας   στη συγγραφέα  Λότη Πέτροβιτς –Ανδρουτσοπούλου . Προγραμματίσουμε να διαβάσουμε τέσσερα βιβλία της  : το <<Μικρό  αδερφό>>, << Στο  τσιμεντένιο δάσος >>  ,<< Τα τέρατα του λόφου>> και το << Σπίτι για πέντε >>.
Πριν από τα Χριστούγεννα είχαμε τελειώσει με το <<Μικρό αδερφό>> . Ήδη δουλεύουμε το δεύτερο .
Στην αρχή ασχοληθήκαμε με τη βιογραφία της συγγραφέα . Επισκεφτήκαμε την ιστοσελίδα της και της στείλαμε ένα e-mail  στο οποίο της αναφέραμε τα σχέδια μας . Μας απάντησε και μας ευχήθηκε καλή δουλειά . Όταν τελειώσαμε το α΄ βιβλίο της στείλαμε όλες τις δραστηριότητες που κάναμε .

Αφού διαβάσαμε στην τάξη το βιβλίο ………………..

1.     Καταγράψαμε τα σημαντικότερα γεγονότα( επιγραμματικά ) σε κάθε κεφάλαιο -17 κεφάλαια
2.     Μετά την ανασκόπηση των γεγονότων χωρίσαμε το μυθιστόρημα σε έξι μεγάλες νοηματικές ενότητες
3.     Βάλαμε σε σωστή χρονική σειρά μπερδεμένες σκηνές του μυθιστορήματος .
4.     Λύσαμε ένα σταυρόλεξο
5.     Καταθέσαμε την άποψη μας για την ώρα της Φιλαναγνωσίας σαν κάτι καινούριο στο πρόγραμμά μας
6.     Κάναμε κριτική του βιβλίου.
7.     Γράψαμε ένα γράμμα στη συγγραφέα 
8.     Γράψαμε την περίληψη του μυθιστορήματος .
9.     Παρουσιάσαμε τους κυριότερους ήρωες και γράψαμε ποιον  θα θέλαμε να φιλοξενήσουμε και τι θα συζητούσαμε μαζί του .
10.   Παρουσιάσαμε γραπτά τη σκηνή που μας συγκίνησε περισσότερο
11.   Δραματοποιήσαμε τη σκηνή που μας άρεσε
12.   Χαρακτηρίσαμε τους δυο κεντρικούς ήρωες
13.   Γράψαμε τα συναισθήματά μας , ως αναγνώστες ,από την αρχή μέχρι το τέλος της ιστορίας .
14.   Διαφημίσαμε το βιβλίο <<Ο μικρός αδερφός >>
15.   Δώσαμε ένα δικό μας τέλος στο μυθιστόρημα .
16.   Ζωγραφίσαμε σκηνές που μας άρεσαν
17.   Ανατρέξαμε στο διαδίκτυο και στα <<ΧΡΟΝΙΚΑ  του 20αι. >>  ψάξαμε και γράψαμε για τα ιστορικά γεγονότα που αναφέρονται στο βιβλίο
( Α΄Παγκόσμιος πόλεμος –αντίπαλα στρατόπεδα-όπλα που χρησιμοποιήθηκαν , Εισβολή των Βουλγάρων στη Μακεδονία , Ζωή των κατοίκων της περιοχής των Σερρών κατά τη Βουλγαρική κατοχή , μαρτυρίες ομήρων σε στρατόπεδα συγκέντρωσης της Βουλγαρίας , Παύλος Μελάς )
18.   Αναλύσαμε σκέψεις της συγγραφέα , και καταγράψαμε τις απόψεις μας στα παρακάτω:
           α)  Για να πολεμήσεις τον εχθρό σου πρέπει να ξέρεις τη γλώσ-
               σα του
           β) Για να ζήσει ένα έθνος πρέπει να γνωρίζει την ιστορία του
           γ) Χέρι –χέρι η ατυχία με την τύχη
           δ) Οι άνθρωποι έχουν σημασία
19 .Γράψαμε τι θα παίρναμε μαζί μας αν μας ανάγκαζαν να εγκαταλείψουμε τον τόπο μας ( προσφυγιά)
20 . Συγκρίναμε τον έναν από τους δυο ήρωες , τον άγγελο , με τον Μέλιο από το <<Ένα παιδί μετράει τ΄άστρα >>
21 .Διαβάσαμε ιστορίες από το κόμικ <<ΜΙΚΡΟΣ ΗΡΩΣ >> και βρήκαμε ομοιότητες και διαφορές ανάμεσα στην αντιστασιακή ομάδα του Γιώργου Θαλάσση ενάντια στους Γερμανούς και στην ομάδα αντίστασης που μετείχε ο μικρός αδερφός
22. Εκδώσαμε σε  έντυπο  τις  λογοτεχνικές μας δραστηριότητες .

Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: κ. Συρίγω Καλλέα

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου