Σάββατο 3 Μαρτίου 2012

Προτάσεις Φιλαναγνωσίας από τη δασκάλα και τα παιδιά της Α2 τάξης του Δημοτικού Σχολείου Νέου Μαρμαρά


Α’ τρίμηνο-Β’τρίμηνο

Αρχές του Α’ τριμήνου δημιουργήσαμε στην τάξη τη «γωνία του βιβλίου», η οποία συμπεριλαμβάνει μια μικρή βιβλιοθήκη (τα παιδιά φέρνουν κάθε μήνα τα αγαπημένα τους βιβλία από το σπίτι) κι έναν ευχάριστο χώρο ανάγνωσης και ακρόασης (ένα μεγάλο χαλί με μαξιλάρια).
Η ανάγνωση καθ’ όλη τη διάρκεια του Α’ τριμήνου έγινε από τη δασκάλα της τάξης. Τα βιβλία που επιλέχθηκαν είχαν εν μέρει σχέση με θέματα που δουλέψαμε στην Ευέλικτη Ζώνη (διατροφή και υγεία, ανακύκλωση και περιβάλλον) καθώς και με θέματα που συναντήσαμε στο μάθημα της Γλώσσας και το Ανθολόγιο.
Από τα  μέσα του Β’ τριμήνου άρχισαν να συμμετέχουν οι μαθητές ενεργά στην ανάγνωση, επιλέγοντας αρκετές φορές οι ίδιοι το βιβλίο ανάγνωσης.

ΒΙΒΛΙΑ  ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ

Ο Φτερούλης (Ν.Χόθορν)
Τα παραμύθια μου
Ο κόσμος είναι παρδαλός (Σοφία Μαντουβάλου)
Η πρώτη μου μυθολογία-Ο Πάρις και η ωραία Ελένη
Λύκε,λύκε σ’αγαπώ (Φρέντερικ Στεφ)
Ο Λουκάς και η τριχονεράιδα (στοματική υγεία)
Πινόκιο
Το ταξίδι του Άνκα (διατροφή και υγεία)
Το τηγάνι του δήμιου
Η πριγκίπισσα του πάγου
Ιστορίες του κλόουν
Μία γοργόνα στο σκουπιδονήσι (περιβάλλον)
Οι μύθοι του Αισώπου
Ο κύριος Μπεν και τα σκουπίδια (οικολογία)


ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

-δημιουργία κάποιας ζωγραφιάς -χειροτεχνίας σχετικής με το  βιβλίο    
 που διαβάστηκε (διατροφή, ανακύκλωση)
-δημιουργία μιας φανταστικής ιστορίας ( η δασκάλα ξαπλωμένη  
 με τα παιδιά στο χαλί και με κλειστά τα μάτια ξεκινούν ένα φαντα-
 στικό ταξίδι στη ζούγκλα της Αφρικής, όπου συναντούν πολλά άγρια
 ζώα και βιώνουν διάφορες περιπέτειες. Την εξέλιξη και το τέλος της
 ιστορίας καθορίζουν τα ίδια τα παιδιά. Η μουσική υπόκρουση κάνει  
 την εξιστόρηση πιο ζωντανή)
-επίσκεψη και ανάγνωση βιβλίων στο παράλληλο τμήμα
-επίσκεψη στη βιβλιοθήκη του Γυμνασίου-Λυκείου Ν.Μαρμαρά
 (τα παιδιά επισκέπτονται μία διαφορετικά οργανωμένη βιβλιοθήκη
 από τη δική τους)
-δραματοποίηση της ιστορίας που διαβάστηκε (συμμετέχουν όλα τα
 παιδιά)
-δημιουργήσαμε ένα δικό μας παραμύθι (ένα παιδί σκέφτεται και  λέει μια πρόταση –την αρχή της ιστορίας-  και κάθε παιδί με τη σειρά του συνεχίζει να συμπληρώνει την ιστορία)
 
Τάξη: Α 2
Εκπαιδευτικός: Ιωαννίδου  Έφη


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου